17 dec. 2012

Cum sa faci suporturi pentru pahare

 Materiale necesare:
-placi ceramice
-culori pentru portelan
-smirghel
-pluta
-rigla cu raportor
-creion
-pensula
-adeziv

Pentru a putea incepe sa creati modele proprii va recoand sa faceti studii dupa natura. Eu de exemplu am vrut sa desenez fulgi de zapada, asa ca am cautat imagini cu fulgi reali (am gasit un site excelent aici) dupa care sa fac schite. Aceste schite sunt importante pentru a intelege ce e specific unui fulg de zapada, cum se compune, din ce elemente geometrice e format, etc. Bineinteles ca puteti cauta si modele gata stilizate oferite gratuit, net-ul e plin de ele, dar cred ca astfel  se pierde putin din distractie si individualitatea produsului creat ;).

Dupa ce ati reusit sa gasiti o forma finala pe care vreti sa o realizati puteti trasa modelul cu un creion pe placa ceramica.

Cu o pensula foarte, foarte subtire desenati acum modelul cu culorile ceramice. Incercati sa dati atentie detaliilor, iar daca o linie nu va iese chiar perfect se mai poate inca sterge si trasa din nou. La inceput poate parea greu si obositor, dar dupa o vreme o sa va obisnuiti cu consistenta culorilor si o sa reusiti sa trasati liniile cu mai mare precizie si usurinta.

 Dupa ce placile sunt pictate se baga la cuptor conform instructiunilor de pe ambalaj, in cazul culorilor mele cam 35 de minute la 150 grade Celsius. Atentie placile se incing, nu le atingeti cu mana goala cand vreti sa le scoateti din cuptor.

  Un pas foarte important e smirghelitul. Deoarece patratelele mele sunt taiate din placi mai mari au marginile neregulate si taioase, asa ca trebuiau smirghelite. Eu am preferat sa fac asta dupa ce am fost multumita cu modelul pictat, dar poate ar fi bine sa o faceti inainte de a incepe sa desenati pe placa, pentru a nu risca sa va zgariati.
Cand placile sunt pictate si finisate urmeaza sa lipiti pluta pe partea inferioara. Desenati pe pluta dimensiunea placii si taiati-o cu o foarfeca iar apoi aplicati lipici atat pe pluta cat si pe placa ceramica. Puteti folosi un adeziv de constructii sau unul tip prenadez. Eu am folosit un adeziv universal industrial.

Pentru a fi avea o fixare de durata va recomand sa strangeti placa de pluta cu ajutorul unor clesti si sa le lasati asa macar vreo 24 de ore.

Iar acum va ramane doar sa va invitati prietenii la un ceai si sa le prezentati cu mandrie noile suporturi de pahare.

Acest tutorial a fost realizat cu materiale oferite de Rembrandt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AddThis