5 mai 2013

Reteta BANANA BREAD (chec cu banane) cu imbunatatiri

De primadata cand am mancat banana bread m-am indradostit de checul asta. Mi-am tot propus sa ii cer lui Zebru reteta, dar am tot uitat. La un moment dat m-am hotarat sa caut o reteta pe net si sa incerc si eu. Am ramas surprinsa ce usor si repede se face asa ca ma gandeam sa va indemn si pe voi sa incercati. Eu am adaptat reteta pe parcurs si am ajuns la formula de mai jos.

Ingrediente:
-110 g unt sau margarina (la temperatura camerei)
-150 g zahar (reteta originala era cu 200 g, dar eu zic ca nu e nevoie de asa mult)
-2 oua
-3 banane coapte
-1 lingura de lapte
-1 lingurita de scortisoara(optional)
-260 g faina tip 000
-1 lingurita praf de copt
-1 lingurita bicarbonat
-1/2 lingurita de sare
- ~50 g de merisoare uscate (optional)
-1 pumn de alune(optional)

Mixati untul si zaharul intr-un bol mare pana se omogenizeaza cremos. 

 Adaugati pe rand ouale, mixand bine dupa fiecare aditie.
Zrdobiti bananele cu o furculita si adaugati laptele si scortisoara. Amestecati bananele cu mixul de zahar, unt si oua.

In alt bol cantariti faina si adaugati praful de copt, bicarbonatul si sarea.
Amestecati faina cu restul ingredientelor pana se omogenizeaza si adaugati merisoarele.
Pregatiti o forma de chec cu unt si faina si turnati aluatul in forma. Ornati cu alune intregi sau maruntite (dupa gust si rabdare)
Bagati la cuptorul preincalzit, coaceti la 180 grade pentru ~ o ora / o ora si 10 min. Incercati sa nu stati lipiti cu nasul de cuptor cat coace checul si nu deschideti cuptorul decat dupa o ora.
Dupa o ora si cateva minute testati cu o scobitoare daca e bine copt.
Pofta buna
PS: Da am mai facut inca un experiment o bunatate, cum bine se vede in poze, si o sa va impartasesc secretul :)

Inlocuiti bananele cu piure de mere sau mere decojite si blenderuite (stiu ca nu exista cuvantul asta, dar altul mai bun nu stiu). Eu am adaugat cam 260 g puire de mere si am folosit 200g zahar in cazul asta, caci merele nu sunt la fel de dulci ca bananele si nu am vrut sa mi se strambe musafirii. Experimentul a reusit si toti musafirii s-au rostogolit multumiti spre casa. Asa ca pofta buna inca odata.

4 comentarii:

  1. Am Incercat reteta si desi eram sceptica la inceput,a iesit o "bunaciune" de nedescris.Merisoarele se potrivest f bine in compozitie si bananele ii dau o aroma ...un deliciu; in plus checul e pufos, moale. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. No păi dacă zic că-i bun atunci îi BUN ! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, reteta e pt un chec mare :), eu asteptam musafiri asa ca am facut provizii ;)

    RăspundețiȘtergere

AddThis