22 iun. 2010

Tutorial animăluţ de pluş (girafa gina)


Materiale necesare:
-material textil
-maşină de cusut (se poate coase si de mana daca nu aveti masina )
-ac, aţă, ace cu gamalie
-foarfecă
-cretă
-vatelină, vată, seminţe sau deşeuri textile pentru umplutură
-o pensulă sau un creion
-margele, nasturi etc.



Începeţi să desenaţi modelul dorit, cu cretă, pe o bucata de material textil (pe spatele materialului). Puteţi să căutaţi modele pe intenet daca vi se pare prea complicat, dar eu zic ca o forma stilizata nu e asa greu de desenat pe cum pare ;). Încercaţi mici schiţe pe hartie pentru inceput, ca sa prindeti curaj.

Eu am ales sa fac o girafa ca exemplu, dar va recomad sa incepeti cu modele mai simple : peştişori, răţuşte,ursuleţi etc.


Dupa ce aţi desenat modelul pe material luaţi o alta bucata de material, eu am ales unul diferit ca sa se vada mai bine. Puneti cele 2 bucati cu fata una la alta şi fixati-le cu ace cu gamalie.

Dupa ce ati prins bine materialele intre ele puteti incepe sa coaseti de-a lungul desenului.


Nu uitati sa lasati o bucata de 5-10 cm necusuta, in functie de marimea animalului. Eu incerc sa gasesc un loc mai putin vazut in general, si in linie cat mai dreapta. La girafa s-a potrivit de minune burtica pentru asta.


Dupa ce aţi cusut tot animaluţul şi aţi intărit capetele cusuturii puteţi să începeţi decuparea. Lăsaţi cam jumatate de centimetru distanta de la cusutură şi înlăturaţi tot materialul nedorit.


Acum puteţi să întoarceţi totul pe faţă. Eu am folosit o coada de pensula pentru că girafa mea e foarte mica si are gâtul şi coada ingusta. Dacă aţi ales să faceţi un model mai mare puteţi folosi o lingură de lemn de exemplu.

Vă mai atrag atenţia asupra unui detaliu de design al modelului, desi e cam târziu in cazul meu, sper ca voi să cititi primadata tot tutorialul şi apoi să vă apucaţi de treabă. Încercaţi să nu faceti canale foarte inguste, cum e coada la mine de exemplu, caci nu o sa puteti intoarce totul pe dos. La un model mai mare nu era problema, dar la o coara de un deget o sa va mancati toti nervii. Stiam si eu teoria, dar cumva ma tot incăpăţânez să fac jucariile cât mai mici si cu detalii de genul ăsta.


Dupa ce totul e cu faţa in sus puteţi să umpleţi animaluţul pe gaura lasata anterior. Pentru umplutura puteţi folosi vatelina, vata, seminte, deseuri de material textil, etc. Si pentru aceasta etapă am folosit pensula, dar din nou daca e mai mare e mai usor cu lingura de lemn. La umplut cu vatelina rupeti bucati mai mici si incepeti sa le impingeti pana in colturile cele mai indepartate. Umpleti aşa, pe rând, tot corpul cu atenţie la detalii precum urechi, picioare şi alte extremitaţi de genul ăsta.


După ce totul e burduşit şi vi se pare ca animalul e destul de dolofan putem să trecem la etapa finala: "cusutura ascunsa". In principiu nu e mare filozofie, trebuie doar sa faceti cusutura puţin decalată. Adica de unde ieşiţi cu acul să intraţi pe partea cealaltă putin mai in spate. Şi pentru că e mai simplu de inteles daca vedeţi vă sfatuiesc sa urmariti filmuleţul urmator de pe youtube



Acum aveţi o formă de animaluţ pe care vă ramane doar să o decoraţi cu mărgele, nasturi sau orice alte accesorii doriti. Puteţi să şi desenaţi cu markere, acrilice sau culori textile pe el pentru infrumuseţare. Astept cu nerabdare sa vad ce faceti si voi.

Spor la cusut, decupat şi îndopat animaluţe de pluş :)

2 comentarii:

  1. incredibile animalute!!! creativitate debordanta :)
    am sa incerc si eu ... cu toate ca sunt aproape sigura ca nu o sa reusesc sa desenez o girafa...ever!!!!!! :)

    oricum insporat tutorial! love it!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai incearca cu ceva mai simplu pentru inceput :), desi iti garantez ca nu e greu de desenat nici o girafa. Nu trebuie pana la urma sa ti cont de proportii sau asa, orice seamana a animal cu gatul lung si coada va fi identificat ca girafa ;)

    RăspundețiȘtergere

AddThis