31 oct. 2012

Vopsesc cu ajutorul toamnei

Saptamana trecuta mi-am incercat si eu norocul in vopsitul cu flori si fructe. Pofta mi-a venit dupa ce am vazut urmatorul articol pe blogul Grackle & Sun. Asa ca in ultima excursie am adunat frumos de pe marginea Timişului o punga plină de cârmâz.

 

Culoarea din oală a fost magnifica de un pink intens, asa ca si asteptarile mele au fost pe masura. In gandul meu deja eram nerabdatoare sa ii arat lui Marius ce culori intense pot obtine vopsind cu materiale naturale. Ca destul m-a tot necajit spunandu-mi ca nu imi ies decat culor cam spalacite la experimentele mele. Asa ca m-am bucurat ca un copil de momentul revansei in care o sa ii tin sub nas o bucata de panză carmin vopsita din fructe de cârmâz.

Din pacate insa, a doua zi, m-am trezit cam dezumflata de faptul că pigmentul precum a iesit din bobiţele de cârmâz cam tot asa a iesit si din materialele mele cand am inceput sa le clatesc in apa.
E drept ca nu am avut acid acetic, si m-am gandit ca bun o fi si oţetul, dar se pare ca nu se prea compara si nici la capitolul rabdare nu am stat grozav, asa ca in loc sa las materialele in oţet peste nopapte si apoi sa le bag la vopsit, am cam saltat etapa aia si le-am lasat doar in baia de vopsea peste noapte.


Asa ca rezultatele au fost profund dezamagitoare la bumbac, iar matasea mi-a mai ridicat putin moralul reţinând totuşi ceva pigmenţi. Dar am invăţat totuşi câte ceva. In primul rând ca am nevoie de mai multa rabdare, iar in al doilea rand ca reţetele e bine să le adaptezi dupa ce le-ai facut macar odata ca la carte. Hm, deci urmatorul produs pe lista de cumparaturi e acidul acetic ( sa vad pe unde frast s-o mai gasi şi aşa ceva de cumparat)


Un alt experiment de vopsire ceva mai reusit e cel cu flori de trandafir japonez. Deşi baia de culoare nu a fost aşa imbietoare ca cea a cârmâzului de rezultate pot sa spun ca am fost mai mult decat multumita. Mai ales ca am obtinut o gama destul de larga de culori cu ajutorul sodei castice care a modificat PH-ul si mi-a scos niste nuante de verde si galben foarte interesante. Ah, si albastrul ala nici eu nu am prea inteles cumd de a aparut sub materialul inodat, dar pot sa spun ca imi place la nebunie.


Sa vedem acum la ce or fi bune materialele si cat de rezistente la lumina se vor arata, caci momentan am pus mostre in geam si astept sa vad daca se decoloreaza.

4 comentarii:

  1. I think that the results are lovely! And experimenting with all these dyes is so much fun. I've not dyed any silk or cotton yet, but it is starting to tempt me. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks for your comment :D

    I like the results also, but i expected a much deeper color from that pokeweed, but i know it was my fault, so next time i will do better i hope :)

    You schould really try to color some silk, it absorbs the color so lovley, you really have to try it. Actually each material gets diffrent colors, i think that's the great thing with natural dying, you don't know exactly what you wil get at the end.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arabela, cum ti-a iesit acel galben (in penultimele doua poze)? Ce culoare avea materialul inainte de vopsire si ce material este?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate materialele din afara de ultima poza au fost vopsite cu cârmâz. Materialul e un fel de satin, dar nu stiu exact compozitia.Unele bucati le-am tinut in alaun inainte de vopsire, dar nu am fost destul de riguroasa sa imi notez care. A fost mai mult o joaca pt mine :)

      Ștergere

AddThis