16 sept. 2010

Cum sa facem un purcelus din fimo

Ca să înfrumuseţă şi mai mult creionul chic dintr-un tutorial anterior, m-am gândit că i s-ar potrivi o decoraţiune în capăt. Aşa poate nu o să îl mai ronţăim şi o să ne bucurăm de fiecare dată când îl vedem.

Materiale necesare:

- lut polimeric (fimo, cernit, sculpey)
- scobitoare sau ac
- creion
- cuţit

Lutul polomeric trebuie încălzit înainte de folosire pentru a deveni mai flexibil. Puteţi să vă aşezaţi pe el înainte de a începe. Dupa câteva minute puteţi să începeţi să îl frământaţi, asta ajută din nou la maleabilitatea materialui. Când observaţi că e moale şi se modeleaza uşor puteţi trece la treabă.

Începeţi să modelaţi două biluţe. Una mai mare şi una mai mica. Apoi modelaţi un tub din care taiati patru părţi egale pentru picioare.

Din bucăţele mai mici modelati două tringuri pentru urechi şi o turtă mica şi ovala pentru botic. Tubuleţele tăiate anterior se vor cresta cu latura cuţitului.

Biluţa cea mare o presăm cu grijă pe capătul creionului, având grijă să se pastreze forma rotundă.

Apoi ataşaţi bila cea mica pe post de cap, iar pe ea prindeţi urechile şi boticul. Folosiţi scobitoarea pentru a apasa usor capătul în care se adaugă picioarele şi urechile. Tot cu scobitoarea faceţi găurile pentru nări şi ochi. Pentru codiţă răsuciţi un firicel subţire de lut şi ataşaţi-l tot cu ajutorul scobitorii.

După ce sunteţi multumiţi cu aspectul purceluşului puteţi să îl coaceţi la cuptor conform indicaţiilor de pe ambalajul lutului folosit. În general la o temperatură de 120-130 grade, cam 30- 45 min. Pentru cei care folosesc coptorul pe gaz vă recomand să lasaţi uşa usor deschisă şi să staţi cu ochii pe purcel , că nu vrem sa il pârjolim ;).

PS: Nu, lutul polimeric nu se coace la cuptorul cu microunde.

3 comentarii:

  1. Ai un blog minunat. :) Cred ca as fi interesata si eu de reteta pentru a face sapun :)

    Georgiana
    In cazul in care o poti face publica, email-ul meu este ciuca_georgiana@yahoo.com.... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Retete sunt cate combinatii iti trec tie prin cap :)
    Eu am experimentat si am facut una in functie de uleiurile pe care le-am gasit, iar celelalte le-am gasit de-a gata. O reteta de baza de la care poti pleca e cate 25 % ulei de cocos, palmier,masline si rapita. Pe soapcal.net iti poti calcula cantitatea de apa si soda de care ai nevoie.

    Si cum spuneam poti sa incerci si alte cantitati. Altceva nu stiu inca sa iti spun ca astept si eu sa se usuce ca sa vad care e diferenta intre ele

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua. Asociatia Consumatorilor de Media are placerea de a va invita la dezbaterea televizata “Victor Ponta fata in fata cu bloggarii”. Dezbaterea va avea loc in Club Spice , Calea Victoriei 21-23 (deasupra fostei Case de Moda Venus, langa Politia Capitalei), miercuri, 22 septembrie, ora 18.00. Va rog sa confirmati participarea printr-un mail la horeabadau@gmail.com .

    RăspundețiȘtergere

AddThis