12 sept. 2010

Sapunuri noi


Sambata am fost iar pusa pe treaba si am facut cinci tipuri de sapun. Doua feluri de sapun de cafea, unul cu miros de portocale altul cu miros de patchouli. Un sapun cu doua straturi orange/verde cu rosii si spanac(cel din cutia mare), care din pacate nu s-a intarit inca, asa ca poze mai detaliate vor urma saptamana viitoare. Un sapun cu rosii si ardei parfumat cu un miros proaspat de lamaie. Unul verde simplu colorat cu spanac si parfumat cu menta.


La inceput am fost inca vesela si bine dispusa. Entuziasmata de culorile dragute pe care lo obtin, mi-a placut sa experimentez.


Din pacate soda si uleiurile au modificat destul de mult culorile initiale.



In imaginea de jos, in oala din stanga, de exemplu, am avut un sapun facut cu zeama de spanac. Zeama era verde initial, dupa ce am adaugat soda caustica s-a facut un galben aproape neon, iar dupa ce am amestecat solutia cu uleiurile s-a deschis la culoare si nu s-a mai vazut nici o urma de culoare. Asa ca la final am fentat si am adaugat si spanac maruntit in sapun. Ca eu am vrut sa fie verde neaparat, si nu ma las invinsa asa usor de niste reactii chimice :P


Asa ca pana la urma, dupa o zi obositoare am obtinut totusi culorile dorite. Am avut mare noroc ca m-a ajutat mami, caci altfel sigur nu reuseam sa fac tot ce mi-am propus. Desi parea simplu si nebositor sa faci sapun, la a treia reteta am inceput sa obosim si noi si blenderul. Ca urmare sapunl a parut sa dureze vesnic pana se ingroasa. Asa ca am ajuns la concluzia ca doua retete sunt mai mult decat suficiente pentru o singura zi.

12 comentarii:

  1. UUU, super faine săpunurile, arată excelent! Și pe mine mă tot bate gândul să fac săpun, am rețetele, am niște tăvițe de silicon în care să-l pun, deși nu insist, dar n-am încă nici soda (pe care am vrut să o iau de la bunică-mea în weekend dar am uitat), nici termometru, deși am înțeles că se poate și fără...
    În fine, chiar vreau să fac și eu!
    Ce zici, îmi oferi niște consultanță?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca iti plac. Nu stiu daca sunt in masura sa ofer consultanta, ca si la mine sunt primele incercari. Cel mai important e sa NU torni apa in soda, cum am citit de curand intr-un articol scris in romana :) De termemetru nu ai neaparata nevoie, cand uleiul si soda se simt prin oala doar caldute si nu fierbinti poti sa le amesteci. Soda o gasesti pe la magazinele cu detergenti sau metalo chimice probabil. E important sa fie proaspata din cate am citit , si sa o inchiz bine sa nu traga umezeala ca isi pierde altfel din proprietati. In rest te tii de reteta si nu ai ce gresi. Eventual verifica reteta cu calculatorul asta http://www.soapcalc.net/calc/soapcalcwp.asp sa nu fie vreo greseala de tipar.

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, ce tare esti! felicitari arata bestial! si ti-ai si facut acum un stoc ca lumea de sapunuri naturale. You rock!

    Later edit: la word verificatioin am de spelluit:" lenea" :)) m-a prins!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa stii ca nu e nici pe departe asa complicat pe cum pare ;). In privinta stocului cred ca o sa gasesc cui sa dau cadou, si chiar nu stiu daca apuca craciunul.

    RăspundețiȘtergere
  5. uuuuu.ma tenteaza si pe mine.mai ales ca vin aniversari pe banda.Mi-ai putea impartasi reteta,ingrediente si pasi?Ti-as fi recunoscatoare.

    Laura

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca o sa ma pun sa explic toti pasii si toate retetele pentru ca e destula teorie si nici eu nu sunt prea experta. Astea sunt totusi primele incercari si nu am apucat nici sa le incerc cum se comporta. Daca vrei sa faci sapun gasesti site-uri destule pe net unde explica exact ce si cum, doar da un search pe google. ;) Spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere
  7. arabela, asa de mult ma bucur ca te-am gasit. M-am indragostit de cerceii tai cu surub.

    avem un tutorial despre sapun destul de frumos structurat pe www.super-parinti.com Sunt retete incercate+ alte discutii despre cosmeticele homemade.

    Haide si tu! Sapunaresele vor fi fericite sa te intampine cu bratele deschise :)

    si ah, nu toti sunt parinti ...:)

    RăspundețiȘtergere
  8. cu alte cuvinte ai adaugat spanac si la trace? fiert presupun, nu?

    Voi da unn link din blog catre verdele tau. E f reusit!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, spanacul fiert si tocat foarte marunt cu blenderul. In penultima poza, in oala din stanga se vede culoarea sapunului cu zeama de spanac. Era prea neutru, asa ca am adaugat la final spanacul si a iesit verde frumos. Sunt tare curioasa sa vad cum e sa te speli cu spanac :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Iarăși eu :)

    Aș vrea să știu dacă merge să fac operațiunile și înăuntru, în bucătărie, sau e prea ...acid și trebe afară, în curte? Hm...

    RăspundețiȘtergere
  11. Majoritatea celor care fac sapun il fac in bucatarie, asa ca nu cred ca e "prea acid" :) Ideea e sa fie bine ventilata incaperea, sa nu inhalezi vaporii care se degaja la reactia sodei cu apa si cel mai bine sa porti o masca de protectie. Eu in general nu suport mastile iar bucataria e cam mica de aceea am ales sa fac totul afara, e ideal asa, dar fii sigura ca nu moare nimeni daca face sapun in bucatarie ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. primele ....dar reusite!
    foarte frumoase te felicit!!!

    RăspundețiȘtergere

AddThis